Τρ. Ιαν 31st, 2023
Κοινοποίηση >

Η ταχεία επιστροφή στην κανονικότητα και η αυξημένη τουριστική κίνηση είναι, μεταξύ άλλων, οι βασικοί λόγοι που η ελληνική αγορά «μπαίνει» στα επενδυτικά πλάνα των ξένων αλυσίδων όχι μόνο από τους κλάδους της ένδυσης, της υπόδησης και των αξεσουάρ, αλλά και από εκείνους των σούπερ μάρκετ και της εστίασης.

Ήδη, το 2022 «είδαμε» περισσότερες από 13 νέες εισόδους ξένων παικτών, ενώ το 2023 τουλάχιστον 5 νέοι «παίκτες» αναμένεται να κάνουν πρεμιέρα, αποκτώντας φυσική παρουσία στην εγχώρια αγορά.

Σύμφωνα με το ot.gr, η μεγάλη πρωταγωνίστρια του 2022 ήταν η Μύκονος όπου πολυεθνικές αλυσίδες λιανικής, όπως οι Sephora, Body Shop, Louis Vuitton, Loewe, Havaianas, προχώρησαν στη δημιουργία νέων καταστημάτων.

Οι πρεμιέρες του 2022 και τα σχέδια για το 2023

Με δέκα καταστήματα έκανε ντεμπούτο η πολωνική αλυσίδα Pepco στην ελληνική αγορά, με την αλυσίδα χαμηλού κόστους, που διεθνώς αναπτύσσεται με τρομακτικούς ρυθμούς ανοίγοντας ένα κατάστημα την ημέρα, να ακολουθεί το ίδιο μοντέλο και στη χώρα μας.

Στην παρουσίαση που πραγματοποίησε με αφορμή την έλευση της στην Ελλάδα κράτησε κλειστά τα χαρτιά της για το 2023 όμως με τους ρυθμούς που αναπτύσσεται τα 50 σημεία θα είναι ένας ρεαλιστικός στόχος.

Η Ελλάδα είναι η 17η ευρωπαϊκή αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η  Pepco και η 19η περιοχή για τη μητρική εταιρεία, στον οποίο ανήκει η αλυσίδα hard discount Poundland στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και η μικρότερη Brand Dealz στην Πολωνία και την Ιρλανδία.

Επίσης, η επιστροφή της Carrefour στην χώρα μας, αυτή την φορά μέσω της Retail & More θυγατρικής του ομίλου Teleunicom η οποία ελέγχεται από την AVE, εταιρεία συμφερόντων Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη, ήταν μία αφίξεις που δημιούργησε αρκετές συζητήσεις.

Η γαλλική αλυσίδα, η οποία διαθέτει πλέον 17 καταστήματα σε διάφορες περιοχές στην Ελλάδα, ξεκίνησε μέσω franchise να έχει παρουσία σε τουριστικές περιοχές της Ελλάδας ενώ τον Αύγουστο άνοιξε και το πρώτο εταιρικό κατάστημα στον Πειραιά.

Έντονη κινητικότητα εμφάνισε πέρσι ο κλάδος των αθλητικών ειδών. Μία από τις ηχηρές αφίξεις ήταν αυτή της βρετανικής JD Sports. Πρόκειται για την εταιρεία που εξαγόρασε το 2021 την ελληνική αλυσίδα αθλητικών ειδών Cosmos Sport.

Το πρώτο κατάστημα της JD Sports έκανε εγκαίνια στο Smart Park στα Σπάτα, ενώ στόχος για το 2023 είναι να ανοίξουν τουλάχιστον πέντε καταστήματα.

Επιπλέον, λειτούργησε το πρώτο κατάστημα της 11 Team Sports, με εξειδίκευση στον ποδοσφαιρικό εξοπλισμό, η σερβική Sport Vision ανέπτυξε στην χώρα μας και ένα δεύτερο σήμα της, το Buzz, ενώ ήρθε το πρώτο Nike Live στην Ελλάδα καθώς και το Antetokounbros των αδελφών Αντετοκούνμπο.

Λίγο πριν τα τέλη του 2022 άνοιξε η πρώτη έκθεση της Tesla στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στο Μαρούσι πολύ κοντά στο Υγεία, στον κλάδο του επίπλου ξεκίνησε την λειτουργία του στη λεωφόρο Κηφισίας το showroom της γαλλικής αλυσίδας επίπλων La Redoute, ενώ στον ευρύτερο χώρο αρωμάτων μια σημαντική άφιξη ήταν αυτή της βρετανικής Molton Brown στην Κηφισιά.

Στον κλάδο της ένδυσης ξεχωρίζει και το πρώτο κατάστημα UGG στο Κολωνάκι, καθώς και η έναρξη συνεργασίας του ομίλου FF Group με τον πολυεθνικό όμιλο Bestseller για την έλευση των καταστημάτων Jack & Jones αρχικά σε Καλλιθέα και Περιστέρι. Εφέτος θα δούμε περισσότερα καταστήματα Jack & Jones με διαφορετικές συλλογές, όπως παιδικά.

Αν δεν αποτελούν νέες αφίξεις αλλά επεκτάσεις, πέρσι είχαμε κινητικότητα και στο «υψηλό» ράφι με σειρά εγκαινίων νέων καταστημάτων από γνωστά πολυτελή brands, κάτι που προβλέπεται να συνεχιστεί και εφέτος.

ΠΗΓΗ: cyclades24.gr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ