Τρ. Ιαν 31st, 2023

Σε ιδιωτική εταιρία τα επόμενα χρόνια όλα τα αεροδρόμια των Κυκλάδων

Κοινοποίηση >

Πρόσφατα ανακοινώθηκε η επέκταση και ριζική αναβάθμιση του αεροδρόμιου της Νάξου με χρηματοδότηση 22 εκ. ευρώ περίπου.

Το εν λόγω αεροδρόμιο ανήκει στο «πακέτο» των 22 που προωθεί προς αξιοποίηση το Υπερταμείο – Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο (αλλά και της Καλαμάτας που προχωρά ξεχωριστά). Στόχος του φορέα είναι η αξιοποίηση των 22+1 περιφερειακών αεροδρομίων που βρίσκονται υπό την «ομπρέλα» του ώστε να αποτελέσουν κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών (τα 16 από τα 22 αεροδρόμια βρίσκονται στη νησιωτική Ελλάδα, κυρίως στο Ανατολικό Αιγαίο και Δωδεκάνησα, το άλλο είναι της Καλαμάτας). Προς την κατεύθυνση αυτή προχωρά σε διαγωνισμό αξιοποίησης για το σύνολο των 22 αεροδρομίων ως ενιαίο «πακέτο» (όχι σε 2-3 clusters αναλόγως δυναμικότητας και προοπτικής).

Όπως είχε αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), Γρηγόρης Δ. Δημητριάδης, στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου για το επιχειρησιακό σχέδιο 2022-2024, η περίοδος παραχώρησης, τόσο των 22 κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, όσο και του αεροδρομίου της Καλαμάτας εκτιμάται σε 30 – 40 έτη, αναλόγως της τελικής ετυμηγορίας των συμβούλων, στα πρότυπα άλλων παραχωρήσεων. Υπενθυμίζεται ότι τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια, τα οποία διαχειρίζεται σήμερα η ΥΠΑ, είναι τα ακόλουθα: Χίος, Αλεξανδρούπολη, Άραξος, Κάρπαθος, Λήμνος, Ιωάννινα, Μήλος, Νάξος, Πάρος, Ικαρία, Κύθηρα, Λέρος, Σητεία, Ν. Αγχίαλος, Κάλυμνος, Σκύρος, Σύρος, Αστυπάλαια, Καστελόριζο, Καστοριά, Κάσος και Κοζάνη.

Να σημειωθεί ότι ήδη έχουν γίνει ή γίνονται διαγωνιστικές διαδικασίες και παρεμβάσεις από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο την αναβάθμιση αεροδρομίων της χώρας (Πάρος, Χίος κ.α.), άλλων ιδιαίτερα «δημοφιλών» και άλλων λιγότερο, κάτι που σε ένα βαθμό εξυπηρετεί τα σχέδια του ελληνικού sovereign fund.

Πάντως, στην ΕΕΣΥΠ φέρονταν να προκρίνουν μια ενιαία οντότητα για τα 22 αεροδρόμια, για τα οποία επικαιροποιούνται οι μελέτες, έχοντας ως βασικό μέλημα να μην… μείνουν κάποια εξ αυτών με περιορισμένο επενδυτικό ενδιαφέραν. Αν «σπάσουν» σε clusters, κάποια από αυτά, ιδίως όσα είναι σε τουριστικές περιοχές, θα προσελκύσουν έντονο ενδιαφέρον ωστόσο, άλλα, λιγότερα ελκυστικά, θα βρίσκονταν σε δυσχερή θέση, άρα θα ήταν δυσκολότερη η αξιοποίησή τους.

Στο Υπερταμείο βάζουν ψηλά στην ατζέντα το θέμα της συνολικής περιφερειακής ανάπτυξης, ώστε τα assets να έχουνε συνολικό αποτύπωμα στην τοπική οικονομία. Μένει να φανεί βέβαια αν τελικά ακολουθηθεί αυτό το μοντέλο ή έχουμε αλλαγές και αναπροσαρμογές πλάνου. Για τα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια υπάρχει εκτίμηση για αύξηση επιβατικής κατά 40% στις σχετικές περιοχές έως το 2030.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ